Avbestilling, angrefrist, reklamasjon og retur

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene du har bestilt, tar du snarest kontakt med oss. Så fremst ordren ikke er behandlet har vi mulighet til å kansellere ordren. Dersom varene er sendt fra vårt lager, må angrefristen benyttes.

Angrefrist og reklamasjon

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Hos Farmor Ingvarda har du alltid 14 dagers angrerett! For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Send oss en mail på post@ingvarda.no slik at vi vet at det er en pakke på vei til oss hvis du angrer deg:)

Returadressen er:

FARMOR INGVARDA AS, GRIMMERGATA 1, 6002 ÅLESUND

mobil: +4796620502

Retur

Vi vil gjerne hjelpe deg så godt vi kan ved retur av varer. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og eventuell originalemballasje må legges ved.   Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke (smartpost). Dersom varen blir borte på vei til oss, og du har benyttet annen returmetode en forklart ovenfor, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen. 

Retur skal registreres via e-post til post@ingvarda.no og du vil da få tilbakeført det du har betalt. Du vil motta en e-post hvor vi godkjenner eller ikke godkjenner din retur. 

Evt.Reklamasjon (feil/mangler) må meldes fra om så snart som mulig, med forklaring og bilde til post@ingvarda.no, så vil du motta en e-post fra oss før du evt. skal returnere varen.

Uavhentet pakke

Hent pakken din - unngå unødvendige kostnader! 
Det er hentefrist  fra pakken ankommer postkontoret til den blir sendt i retur. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter fristen blir pakken sendt i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 250,- for å dekke våre og Brings kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Bring, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.

Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 250NOK Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader.

https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/