Salgsbetingelser og retur

Bestilling

Når du har bestilt en eller flere varer fra FARMOR INGVARDA  vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Betaling vil bli trukket med det samme. Du vil raskt få beskjed om varen eventuelt er utsolgt, og informasjon om når den eventuelt kommer inn igjen. Dersom varen er utsolgt vil vi kreditere beløpet.

 

Priser og betaling 

Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). 

Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. 

Hos Farmor Ingvarda betaler du trygt og enkelt med Stripe. Her kan du betale med bankkort / kredittkort (VISA / MasterCard). Det er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
Alle persondata håndteres i henhold til Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. 

Levering og Frakt

Vanligvis vil varene sendes fra oss innen 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt (vi sender pakker hver dag ved behov), hvis ikke vil du motta en epost fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Bring, og pakken er sporbare hele veien fra Farmor Ingvarda og hjem til deg. Normalt tar det 1-3 virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor, eller postkasse. 

I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt. ytterligere forsinkelser. 

Vi opererer med en fast fraktkostnad på 99 NOK på vanlige ordrer som sendes som pakker i postkassen med sporing. Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. Dersom du ønsker varene sendt til en adresse i utlandet vennligst ta kontakt med oss pr e-post, så vil vi sjekke mulighet for frakt og nøyaktig fraktkostnad. 

Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn- og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med ingvarda.no vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 250,- inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur ingvarda.no, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.

Dersom pakker ikke dukker opp må Farmor Ingvarda være informert om det så tidlig som mulig. Helst 1-2 uker, max 4 uker etter bestillingsdato. Pakker som blir etterlyst etter denne fristen vil ikke bli erstattet. Erstatning gjelder kun for sporingspakker.

 

Avbestilling, angrefrist, reklamasjon og retur

Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. 
Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake. 

Ifølge 5d tg y6  gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Vi opererer med 30 dagers angrefrist etter mottak av pakke. 
Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje. 

Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke (smartpost). Dersom varen blir borte på vei til oss, og du har benyttet annen returmetode en forklart ovenfor, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen. 

Retur skal registreres via e-post til post@ingvarda.no og du vil da få tilbakeført det du har betalt. Du vil motta en e-post hvor vi godkjenner eller ikke godkjenner din retur. 

Reklamasjoner (feil/mangler) må meldes fra om så snart som mulig, med forklaring og bilde til post@ingvarda.no, så vil du motta en e-post fra oss før du evt. skal returnere varen.

Retursending sendes til:

Farmor Ingvarda
Grimmergata 1,
6002 Ålesund,
Norge
Org.nr: 991 617 116 

Det er ikke mulig å returnere varer etter 30 dager etter du mottok pakken.

Uavhentet pakke

Hent pakken din - unngå unødvendige kostnader! Det er hentefrist  fra pakken ankommer postkontoret til den blir sendt i retur. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter fristen blir pakken sendt i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 250,- for å dekke våre og Brings kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Bring, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.

Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 250NOK Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader.

 

Tilbakebetalingsplikt

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

 

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23 400 500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.